پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال و....

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال و....

دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال ، نمونه سوال استخدامی ، پروژه آمار ، تحقیق

  • ۰
  • ۰

دانلود گزارش تخصصی معلمان بررسی مشکلات و راهکار های مربوط به درس فیزیک

رشته شغلی : دبیر فیزیک

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


دانلود فایل با لینک مستقیم

گزارش تخصصی معلمان بررسی مشکلات و راهکار های مربوط به درس فیزیک

گزارش تخصصی معلمان بررسی مشکلات و راهکار های مربوط به درس فیزیک

مقدمه :

فیزیک به عنوان علم یافتن قوانین حاکم بر طبیعتی است که انسان از بدو خلقت در  تعامل با آن بوده و در خصوص آن تفکر می کرده است و بی شک برای تمام رخدادها و مسائل موجود در طبیعت در ذهن خودش راه حل هایی ارائه کرده است که اکثر آنها نادرست است .

هرگاه حل درست یک مسله علمی از ذهن عامه مردم دور باشد , جواب غلط ولی نزدیک به ذهن بیشترمورد پذیرش قرار می گیرد .

اینکه آیا خورشید به دور زمین می گردد یا زمین به دور خورشید ، مسأله ای نیست که در زمان خودش حتی در زمان فعلی راه حل درستش قابل فهم تراز جواب غلط آن باشد، تدریس فیزیک از آنجا با دشواری روبروست که بشربه دلیل ذات جستجو گر خویش  برای تمام واقعیت ها ، درست یا غلط راه حل هایی ارائه کرده است . گاهی ستاره ها را ارابه های آتشین خدایان می داند که روزها در استراحت وشب ها در حل جنگ و ستیزند و زمین را بر شاخ گاو ، گاو را بر پشت ماهی تصور  ,و کوچکترین قسمت اجسام را مولکول فرض می کند علت سقوط اجسام و بالارفتن دود را اینگونه فرض می کند که اجسام از زمین منشأ گرفته و آتش از آسمان .اگر چه امروزه این تفکرات برای ما نابخردانه است  ، ولی واقعیت اینست که وجود داشته و امروز هم به نوبه خود ذهن دانش آموزان پر از جوابهای غیر منطقی است به خصوص در محدوده فیزیک کلاسیک . شما اگر 10 بار تکرار کنید که پرتاب در راستای قائم یک حرکت با شتاب ثابت است ، باز هم بیش از 70 درصد دانش آموزان در مورد اینکه شتاب اجسام هنگام بالارفتن بیشتر است یا پائین آمدن جواب غلط می دهند .

اگر بارها بیان کنید که در شلیک گلوله به مقوا اندازه نیروی گلوله به مقوا بیشتر است یا  مقوا به گلوله ، باز جوابشان غلط است . در مبحث الکتریسیته, فشارو.... نیزکم وبیش همین مشکلات وجود دارد .

پس دبیران فیزیک ب دو کاررا باید  انجام دهند . اول اینکه ذهن دانش آموزان را از آموخته های غلط خالی کنند و سپس واقعیتهای موجود را جانشین سازند. این کار در واقع به منزله ی تغییر جهت رودخانه است از سراریزی به سر بالایی . در فیزیک جدید به دلیل اینکه ذهن دانش آموزان تقریباً خالی  از اطلاعات است کار راحت تر به نظر می رسد ولی مشکل این است که در این خصوص ما معلمان نیز به اندازه کافی اطلاعات نداریم وهنوز به درک کاملی از مطلب نرسیدیم تا بتوانیم آن را به خوبی بیان کنیم هرگز با حوصله در آزمایشگاه پدیده فوتوالکتریک ، تابش جسم سیاه ، و کار با نیم رسانا را تمرین نکردیم به همین دلیل به سرعت از آنها می گذریم .

مشکل بعدی عدم استفاده از آزمایشگاه به هر دلیلی است ,که یادگیری را مشکل می کند گاهی مطلبی که در ساعت های متمادی تدریس برای دانش آموزان قابل فهم نیست ، با یک جلسه آزمایش کاملاً درک می شود .

ولی کمتربه این موضوع توجه میشود.

مشکل بعدی عدم برنامه ریزی درست در رعایت ارتباط منطقی بین دروس فیزیک در پایه های مختلف است به تمام این موارد عدم برگزاری دوره های ضمن خدمت بطور مرتب ، عدم آموزش نیروهای تازه استخدام ، استفاده از نیروهای شرکتی ، استفاده از دبیران رشته های غیر مرتبط با فیزیک و از همه مهمتر کاهش ساعت تدریس در طول هفته از جمله مشکلاتی است که به موارد قبل اضافه می شود.

فهرست :

مقدمه

مشکلات تدریس درس فیزیک ودانستنیها

دلایل افت تحصیلی در درس فیزیک 1 و آزمایشگاه

بررسی مشکلات یادگیری دانش‌آموزان در درس فیزیک

روش تحقیق

روش های مطالعه صحیح و درس خواندن برای رسیدن به موفقیت

سیستم آموزشی غلط و محافظه کارانه خانواده و مدرسه

جامعه شناسی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در جامعه ابتدایی

آموزش و پرورش در جامعه جدید

تأثیر پیدایی و تکامل خط و نوشتار بر آموزش و پرورش

مفهوم اداره کلاس درس

ضرورت اداره کلاس درس

انضباط

تفاوت انضباط با اداره کلاس

آغاز کردن کلاس درس

راهبردهای آموزشی برای شروع سال تحصیلی

ایجاد یک محیط مثبت برای یادگیری

برنامه ریزی

مدیران اثربخش

راهبردهای آموزشی

راهکارهای اصلاحی

روش های تغییر و اصلاح رفتار به چهار دسته تقسیم می شوند

انواع تقویت کننده های مثبت

انواع تقویت کننده های منفی

روش های ایجاد رفتارهای مطلوب تازه

روش های نگهداری رفتارهای مطلوب

رقیق کردن برنامه تقویتی

روش های کاهش و حذف رفتارهای نامطلوب

روش های منفی کاهش رفتار

مشکلات ناشی از کاربرد تنبیه

پیشنهادهایی درباره مدیریت کلاس

تاثیر ویژگی های شخصیتی وعلمی معلم بر تدریس ومدیریت رفتارکلاسی وی

دیدگاه مکتب کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه علمی)

دیدگاه مکتب نئو کلاسیک در رفتار کلاسی(تاثیر رفتار معلم از جنبه شخصیتی)

تاثیر شخصیت علمی معلم بر فرایند تدریس

مدیریت ترکیبی و بهره گیری از هر دو سبک رفتاری در مدیریت رفتار کلاسی

شبکه مدیریت یا سبک های رفتار کلاسی از نظر کمی و کیفی

رفتارهای مطلوب و نامطلوب دانش آموزان و رسالت معلم از جنبه پرورشی

روشهای افزایش رفتار مطلوب در دانش آموزان

اصول تقویت مثبت

چگونه کلاسی با جوی آرام داشته باشیم؟«رهبری و هدایت کلاس»

تنبیه و پیامد های آن

تأثیر انتظارات معلم

چگونه با رفتار کلاسی و روابط انسانی خود یک معلم فعال، پر انرژی و تاثیر گذار باشیم؟

زمینه‌های گسترش اندیشة پژوهش در عمل

ویژگی های اقدام‌ پژوهی

چارچوب عمل دراقدام‌ پژوهی

منابع

دانلود فایل با لینک مستقیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گزارش تخصصی معلمان

پروژه کارآفرینی

اقدام پژوهی

طرح جابربن حیان

طرح کرامت