پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال و....

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی

پروژه ها - دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال و....

دانلود کارآفرینی ، مقاله ، کارآموزی ، پایان نامه ، اقدام پژوهی ، طرح توجیهی ، نمونه سوال ، نمونه سوال استخدامی ، پروژه آمار ، تحقیق

  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان

عنوان پودمان و نام درس : درس کار آفرینی پودمان دروس عمومی

در قالب فرمت ورد (word) قابل ویرایش


دانلود فایل با لینک مستقیم

دانلود مقاله فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان

مقاله فرهنگ کارآفرینی در ایران و جهان

مقدمه :

در دنیای درحال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمانهایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی خود رابطه معنی داری برقرار سازد. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی می تواند در مسیر توسعه، حرکت روبه جلو و با شتابی داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت و هدایت کنند. امروزه که کار و فعالیت شکل تازه ای به خود گرفته است و به سوی خودکارفرمایی و خوداشتغالی در حرکت است. کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف ایفا می کنند.

فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری مجموعه ارزشها، نگرشها، هنجارها و رفتارهایی است که هویت افراد کارآفرین را تشکیل میدهد. افراد کارآفرین و خلاِ سعی میکنند با نوع متمایز نگاهشان به پدیدههای اطراف و شیوهی متفاوت رفتارشان در مواجه با پدیدههای پیرامون خود، دست به فعالیتهای کارآفرینانه بزنند و محصول و خدمت جدیدی به جامعه ارایه نمایند. از ویژگیهای بارز افراد کارآفرین میتوان به خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری، تحمل شرایط ابهام، تحمل شکست، پشتکار، کنترل درونی، اعتماد به نفس، انعطاف پذیری، دوراندیشی و استقلالطلبی و... میباشد. کارآفرینان موتور توسعه اقتصادی بوده و همواره مورد توجه دانشمندان و محققان قرار داشتهاند به طوریکه مؤسسه تحقیقات بین المللی مونیتور تفاوت نرخ رشد را در کشورهای توسعه یافته بر اساس سطح کارآفرینی آنها بیان نمود. جفری تمونز کارآفرینی را ایجاد کنندهی یک چیز ارزشمند از هیچ میداند و کارآفرین کسی است که دارای قدرت درک بالا است و توان پیدا کردن خلاء و فرصتها را دارد، و میتواند در جامعه از طریق پرورش ایده و تبدیل فکر خود به یک محصول جدید اقدام به ارزش آفرینی از هیچ نماید. این ارزش میتواند یک ارزش اقتصادی، سیاسی و یا اجتماعی و حتی فرهنگی باشد. اما این سؤال مطرح است که فرهنگ غالب بر یک محیط خلاِ دارای چه باورها و ارزشهایی میباشد؟ کدام ارزشها و هنجارها توسعه کارآفرینی را در جامعه تقویت مینمایند.

فهرست :

مقدمه

سوابق تحقیق

سابقه کارآفرینی در دانشگاه های کشور

ایران نسبت به کارآفرینی در کجا قرار دارد؟

تعریف فرهنگ

فرهنگ کارآفرینی

فرهنگ کار در غرب

فرهنگ کار در ژاپن

فرهنگ کار در ایران

نوآوری فرهنگی

دیدگاه اسلام درباره ی کار

دیدگاه اسلام درباره ی توکل

دیدگاه اسلام درباره ی زهد

نتیجه گیری

پیشنهادات

منابع و ماخذ

دانلود فایل با لینک مستقیم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

گزارش تخصصی معلمان

پروژه کارآفرینی

اقدام پژوهی

طرح جابربن حیان

طرح کرامت